Takk for pengene, Microsoft.

30.mar.2007 @ 12:26
Jeg er betalt av Microsoft.

Eller - skal man tro kommentarene p min anmeldelse av Command & Conquer 3eller p mitt forrige blogginnleggs er det visstnok en sannhet.

I tillegg frer vi (Spillmagasinet) en kampanje mot PS3.

Bakgrunnen er sikkert de positive anmeldelsene vi har av spillene. Deriblant min egen av Tekken

Spillmagasinet er verken betalt av Nordisk Film, som importerer Playstation, eller av Microsoft, som har Xbox 360. Vi er derimot betalt av TV 2.

Som journalister og spillere synes vi at PS3 er en rocka maskin. Det har vi ogs sagt. I tillegg har vi faktisk skrevet mer om lanseringen av PS3 enn av Xbox 360 nr den kom (Jada, vi er betalt av Playstation...9.

Problemet er at vi alle synes den er veldig dyr. Selvflgelig nok kan man vre uenig, at nrmere seks tusen er riktig pris for en s bra maskin. Forelpig synes ikke jeg det. Mest av alt fordi det ikke er nok gode spill til den. Jada, det er noen glitrende - men det mangler litt.

Jeg er ikke hrsr. Har ftt utrolig mye kjeft for spillanmeldelser oppigjennom tidene (men ingen ddstrusler som da jeg slaktet en bestemt finsk hardrockgruppe), men det er viktig ppeke at vi sier at PS3 er dyr fordi den er det.

S tilbake til sprsmlet som en hadde om hvorfor jeg nevnte PS3 i anmeldelsen av Command & Conquer 3. Jo, fordi det er et poeng. Har du en PC og valget er i mellom kjpe en PS3 til 6000kr og et spill til noen hundrelapper s synes vi svaret er enkelt.

Men - til alle som har en PS3 og flte de hadde rd til det - gratulerer. Det er s slettes ingen drlig maskin, heller det motsatte. Jeg selv er meget fornyd og finner f ting klage p. Bortsett fra prisen. I vr mening. Du kan ha din. Og takk for det.

Det beste er ha rd til en PS3 og Command & Conquer 3 p en fet nok maskin, og kanskje i tillegg en Xbox 360 og en Nintendo Wii. Helst ogs en gammel PS 2 med de morsomste Buzz-spillene derfra.

PS! Sjekk ogs et annet innlegg i denne bloggen: Vent med Vista. Det betalte Microsoft meg for i store dollarbunker.

Kommentarer:
Postet av: ..

S dritt, hvis dere drittanmeldere blir bestukket for skrive feil, s fortjener ikke DU jobbe som det!! s deprimerende skuffende drlig..

30.mar.2007 @ 14:04
Postet av: psykofant

Vel. Din kommentar om PS3 i forbidelse med C&C3, sitat : "Har du en PC og valget er i mellom kjpe en PS3 til 6000kr og et spill til noen hundrelapper s synes vi svaret er enkelt."

Er vel ikke helt korrekt sammenligne slik? Greit nok hadde jeg IKKE hatt PC, men lurte p om jeg skulle kjpe meg PS3+1 spill eller en PC+C&C3 s hadde sammenligningen vrt mer korrekt.

Selvflgelig er det billigere kjpe C&C3 enn en PS3, noen annet hadde jo vrt direkte sjokkerende.

Jeg synes ogs at PS3 er for dyr, men jeg lager ikke absurde eksempler eller sammenligninger for bevise mine pstander.

30.mar.2007 @ 14:16
Postet av: sgsgr

drlig jobba folkens...ogs begynne unnskylde seg fordi en fr litt kritikk da..hehe

dere gjr en rva jobb uansett iforhold til andre spill anmeldere

30.mar.2007 @ 14:31
Postet av: Pl

P tide legge opp som spillanmelder? Makan..

30.mar.2007 @ 14:48
Postet av: Bjarte

disse folkene anmelder spill. de kommer med sine EGNE meninger, eg syns dere burde slutte syte over visse ting. Det verste eg vet er folk som tror de er s jvla bedre, GO SPILLMAGASINET! =D

30.mar.2007 @ 14:54
Postet av: Jrgen

Dere kan jo ikke vente dere noe annet nr dere gir enkelte spill helt nede i "2" nr det har ftt 7-8 av 10 mulige poeng p mange andre sider... Hvis Norge har s forskjellig smak at det er s store kulturforskjeller, tror jeg norske gamere br tenke seg om...

30.mar.2007 @ 15:00
Postet av: morgul

jeg synes de i spillmagasinet gjr en bra jobb. anmeldelsene er gode og grundige (oftest) Det eneste jeg savner er flere pc anmeldelser. kan ikke huske at de har nevnt lord of the rings online med et ord enda men det kommer sikkert fr eller siden =)

30.mar.2007 @ 15:01
Postet av: Christopher

Alts. Sammenligningen din er urelevant.. Eier hverken ps3, xbox360 osv, men har derimot en pc som ikke akkurat nr opp til speccsa. S mener du at jeg skal svi av x-antall kroner p ett spill jeg ikke fr spilt, istedetfor kjpe en ps3 ?

30.mar.2007 @ 15:02
URL: http://www.alko-u.com
Postet av: LOL

hva skjer med verden?? er det ikke lov til og komme med egne meninger om andre ting som andre liker?? jeg synes spillmagasinet er en bra spill anmeldelse side en de fleste norske spill sider som suger hest :P s jeg synes han skal f lov til og si sin mening uten at folk tar seg nr av det :P HUSK DET ER BARE EN SPILLMASKIN ikke livet :P

30.mar.2007 @ 15:04
Postet av: Endless Sacrifice

Dere p spillmagasinet sier aldri noe stygt om 360, og overall virker det som dere favoriserer veeeldig.

Men Sony har jo forsvidt driti seg ut nr det gjelder utsettelser og pris, s de fortjener jo litt kjeft. hehe =o)

Jeg synes dere gjr en veldig god jobb jeg,
Er innom sida deres flere ganger om dagen!

St p, I like your work!

30.mar.2007 @ 15:25
Postet av: S-r-ex

selv synes jeg spillmagasinet gjr en god jobb hele gjengen, men ville nok gi minst fem til Resistance. dessuten kan n vem som helst installere linux og emulere en piratwindows uten problemer. utenom dritten som ha vert i windows siden ME. egentlig burde forbrukerne STYRTE microsoftkonsernet som straff for all dritten dehar slengt i trynet p oss via monopolet de kjrer.
SPILLMAGASINET FOREVER!!! HELVETE MED MS!!!

30.mar.2007 @ 15:57
Postet av: DeathWhish

rolig folkens...

Folkene hos spillmagasinet fr betalt for si sine egene meninger, og utifra det jeg ser s er det deres meninger det skrives om p sidene. Litt av poenge med en anmeldelse.

For sammenligne litt, hvor mange filmer har ftt terningkast 1, men s synes du den var mye bedre selv? vell, det har hvertall jeg opplevd flere ganger.

30.mar.2007 @ 16:00
URL: http://www.myspace.com/teamjokeass
Postet av: say'ello to my little friend

dere gjr en bra jobb..jeg er innom absolutt hver dag,det er alltid noe nytt lese om annmeldelser er bra..dem som favoriserer er fanboysa som kun sprer mkk i debatter delegger for alle andre..det er helt latterlig nr man leser alt piss dem skriver.det spillmagasinet kunne gjort bedre frst og fremst,er slette all den dritten folk skriver i debatter,s blir det litt mer serist.

30.mar.2007 @ 16:19
Postet av: 360

Jeg er ikke en av de Dan Brownene som tror at dere er kjpt av noen, men jeg bare lurer p om dere skal trille terningen p PS3? Eller er jeg fullstendig blind og har misset den?

30.mar.2007 @ 18:07
Postet av: jensemannen

Dere gjr en god jobb! forsett med det!:) Jeg synes det er bra at dere seier deres egne meninger, tenk om alt som str p spillmagasinet bare hadde vrt positivt eller negativd i alle anmeldelser osv... bare for at dere hadde blitt betalt for skrive akkurtat det.. det hadde bare vrt tragisk. WORK ON WITH THE GOOD JOB!

30.mar.2007 @ 19:21
Postet av: WII AND 360 FAN

Er helt enig med jensemannen...:) dere gjr en god jobb!

30.mar.2007 @ 19:32
Postet av: hardcore gamer

De sier ikke sin egen mening, de er bestukket av noen andre til si en mening som ikke er deres. Har aldri likt spillmagasinet og det blir ikke bedre av dette!! GO GAMEREACTOR!!=)

30.mar.2007 @ 20:07
Postet av: Dark

Jeg er enig meg der om ps3 er for dyr men bra

men de spillene som du liker er jeg ikke fult s enig i... "Buzz" og "Tekken" (det er ikke arkurat p toplisten min)

30.mar.2007 @ 21:27
Postet av: halla balla

jeg synest dere skal st p...jeg fr vite akurat det jeg trenger av dere!!:D

30.mar.2007 @ 22:16
Postet av: Jan

Poenget du ikke forstr Pl,er at hva i all verden har C&C3 med PS3 gjre? Du har brukt dette i overskriften, sannsynligvis for at folk skal klikke inn p artikkelen din regner jeg med. Det du imidlertid ikke forstr er at nr det ser ut som at du bruker din situasjon som "journalist" i Nettavisen til et korstog mot Sony og PS3 blir du ganske enkelt patetisk.

Ett sprsml: Hvor dyr er egentlig PS3? Kan du ikke ta din 360 og legge til det som gjr maskinene likeverdige? Prisen du kommer frem til? (HDMI..ubetalelig)

Var PS3 egentlig s dyr som du ville ha den til?

30.mar.2007 @ 23:40
Postet av: Ubersnuber

Sknner ikke hvorfor du fletter PS3 inn i en C&C artikkel, men greit nok.
Syns Spillmagasinet gjr en god jobb og har ikke noen som helst mistanke om at dere fr lnnsslipper fra MS:P

Eneste som fikk meg litt forbanna var den PS3 greaia i bloggen din, hehe;) Menmen, tror vi er ferdig med den n.

31.mar.2007 @ 01:30
Postet av: Magnus

Det som jeg tror er meningen med den overskriften er jo at s og si alle har en middels god datamaskin her i Norge. Vet ikke om s mange som ikke har data lr har ingen tilgang til data-er. Og slutt og syt alle dere som tror at de blir betalt av MS. Derre har ingen bevis overhodet at de blir betalt. so SHUT UP!

31.mar.2007 @ 10:08
Postet av: Ransj

Gadd ikke lese igjennom et hav av diss mot personen som la innlegget, men vil gi personen min sttte. Er innefortsttt med at alle tror alle spillanmeldere er kjpt..Det kan jeg bekrefte er feil... Da jeg nettopp har startet som dette, og alle jeg har spilt med i mange r ogs tror at spillanmeldere fr ubegrenset med spill, til dele med venner og kjente.. Dette er feil. Jeg har en stund fr valg av dette yrket hatt abere, da jeg var redd det ville dlegge min hobbyaktige glede ved spille.
Det har ikke sltt ut i det fulle, men har n blitt like mye jobb som den hobbyen det var. Kan bekrefte at jeg innimellom syns at alle spilanmeldere er duster, hvis de hater et spill jeg liker, men snn har det alltid vrt med filnanmeldere ogs.
Ingen har samme smak, og det hender du/ man finner et spill som amneldere misliker.
Tenk da at disse ikke er ute etter hate det spillet du liker der og da, men gir en sammenligning av mange spill i samme sjanger og p flere plattformer. Ingen anmeldere er ute etter dlegge noens opplevelse, men er leid inn for gi sin erfarne mening. Uenig?? ok.. Men la n ogs han vre uening med deg da..
Husk at de spiller masse, masse spill, og kan kanskje tippe deg mot noe som er bedre enn det du spiller, og ikke hate p det spillet du liker. De er gamere som oss, bare med fler alternativer. Jeg tror ingen vil frastjele noen gleden av spille.. ystein.

31.mar.2007 @ 12:46
URL: http://clanbanan.com
Postet av: OMG

FOR NOEN JVLA TAPERE SOM TAR PENGER FOR SIE NOE SOM IKKE STEMMER. Fy faen ass, korrupte hele gjengen

31.mar.2007 @ 13:10
Postet av: knuut

fint du tok deg tida til skrive ett s stort innleg;) men synst egentli du e litt sarkastisk
konsentrer dokke om gi oss spill nyheter, vr erlige;) ikke bruk egene meninger hakk p PS3... det e ikke nokke konsoll krig!! reint teknisk, det har PS3 vunnet for lenge siden;) den e sviiiin dyr men med go grunn;)

31.mar.2007 @ 13:16
Postet av: Are

Dette str p siden "Din ultimate guide til ps3":

"Men flere utsettelser, sterk konkurranse, ingen virkelige hydepunkt, problemer med kjre PS2-spill og en temmelig stiv pris - er Playstation 3 valget for deg?"

Det er ikke bare litt klart at dere har noe imot ps3 da...

Og hva i alle dager har "flere utsettelser" med om du vil kjpe maskinen n eller ikke?
Den er jo her n s hvorfor i det hele tatt tenke p det?

Dere burde tenke mer over hva dere skriver.

31.mar.2007 @ 13:51
Postet av: luremus

sammenligner dere dette, en bitteliten bagatell, med testikkelkreft, fattigdom, global oppvarming og krig? makan!

01.apr.2007 @ 00:32
Postet av: lurekjeppen

hmmm, luremus, fett
nei da,, buu buuu s mange patetiske ting folk her henger seg opp i.
for det frste, om dere syntes spillmagasinet er s rva,, hva i all verden gjr dere her da?
personlig liker jeg spillmagasinet, er innom noen ganger i uken, har ogs valg spill etter deres vuderinger,, s jeg er vel helt p jordet selv med min smak,,, hipp hipp..
henge seg s jvelig opp i en overskrift, mange som ikke har noe annet gjre enn lete etter feil klage p andre hele tiden, fr grssninger av slike... kommer til ble eller er veldig populre i arbeidslivet,,, hmmmm hva mener du med det da, tenker vel noen n,, hva fa.. har dette med arbeidslivet gjre.

God pske alle sammen

01.apr.2007 @ 08:33
Postet av: Lars Petter

Hvorfor mener alle at spillmagasinet favorittiserer 360? Egentlig gir spillmagasinet drligere karakterer til 360 spill enn verdenspressen, og de har gitt bedre karakterer p ps3 spill enn verdenspressen.. S kan ikke si at de disser ps3 og elsker 360 akkurat..

01.apr.2007 @ 13:48
Postet av: Lars Petter

Hvorfor mener alle at spillmagasinet favorittiserer 360? Egentlig gir spillmagasinet drligere karakterer til 360 spill enn verdenspressen, og de har gitt bedre karakterer p ps3 spill enn verdenspressen.. S kan ikke si at de disser ps3 og elsker 360 akkurat..

01.apr.2007 @ 13:48
Postet av: Eirik

Hei spillmagasinet!

Dere gjr en god jobb! Leser masse her. men desverre virker det som om dere helt klart ikke er nytrale i konsol-krigen..
Det er mange fan-boys av noen dritt unger som, jeg mener, delegger litt av greia her.. de bare skriver bare bullshit og kommentarene burde FJERNES.

01.apr.2007 @ 13:52
Postet av: Chergaz

Dere i Spillmagasinet er flinke annmeldere, og jeg syntest dere har vrt nytrale i konsollkrigen.
PS3 er mye dyrere enn 360 og Wii, og det har dere tatt med i beregning, noe som er helt retferdig.
Alle dere som sier at Spillmagasinet er drlig fordi de sier at PS3 er altfor dyr etc. har en samlet IQ p 34.

01.apr.2007 @ 16:59
Postet av:

Postet av: Eirik

Hei spillmagasinet!

Dere gjr en god jobb! Leser masse her. men desverre virker det som om dere helt klart ikke er nytrale i konsol-krigen..
Det er mange fan-boys av noen dritt unger som, jeg mener, delegger litt av greia her.. de bare skriver bare bullshit og kommentarene burde FJERNES.
01.apr.2007 @ 13:52
Postet av: Chergaz

Dere i Spillmagasinet er flinke annmeldere, og jeg syntest dere har vrt nytrale i konsollkrigen.
PS3 er mye dyrere enn 360 og Wii, og det har dere tatt med i beregning, noe som er helt retferdig.
Alle dere som sier at Spillmagasinet er drlig fordi de sier at PS3 er altfor dyr etc. har en samlet IQ p 34.
01.apr.2007 @ 16:59




Ja, jvlig proffe dem er da. Tar penger for og si at xbox360 er noe bedre. Blah

02.apr.2007 @ 20:53
Postet av:

ka faen e d du meine atte de har stjelt av meg og at eg e mordi elle purk

03.apr.2007 @ 11:33
Postet av: Blood Brother

Dere gjr en bra jobb for all del, det er alltid her eg leter frst etter en anmeldelse.

Men det eg ville si var at eg syns dere glemmer PC anmeldelser. Det hadde vrt veldig fint om dere kunne ta det opp litt igjen, for det begynner bli tynt med anmeldelser av PC spill.

Etter min mening, syns eg at PC er den beste spillmaskinen.

03.apr.2007 @ 18:47
Postet av: Lazze

er det ikke litt dumt bruke tid p lese hva de skriver vis du ikke liker det?? og hadde du klart det bedre selv? det var noe tenke over tror jeg

03.apr.2007 @ 18:47
Postet av: PS3 Duger XBOX NOT SO GOOD HAVE `EM BOTH

PS3 banker xbox..har dem begge men x boxn ble solgt fort ja.....men di som synes prisen er dey...s er ikke xbox billigere om man ska ha alt p xboxn tilsvarende me ps3`n s de s...dessuten fr du en spillmarskin som er kraftigere penere se til MYE mer stillegende! basta bom...xbox 4 fra meg ...6 til ps3

07.apr.2007 @ 00:50

Skriv en ny kommentar:

Navn:
Husk meg ?

E-post:


URL:


Kommentar:


Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://app.nettblogg.no/trackback/ping/5128202
hits